Recensie: lekker meezingen met Vajèn en Stanley bij de Musical-sing-a-long

2,5 sterren

Gezien: 11 januari 2019, Zuiderstrandtheater Den Haag

Lekker meezingen met bekende musicalliedjes, dat is het doel van deze avond. Normaal in het theater moet je toch echt je mond houden, ook al ken je alle teksten van buiten en nu mag je eindelijk meezingen!

Stanley en Vajèn presenteren

Stanley Burleson en Vajèn van den Bosch presenteren de avond en zingen de meeste nummers. Een leuk duo. Stanley schudt de presentatie en de anekdotes zou uit zijn mouw en Vajèn loopt nog wat onwennig rond met kaartjes, maar samen praten ze de avond goed aan elkaar. Vajèn vertelt over wat ze komende tijd in Duitsland gaat doen en Stanley vertelt weer over zijn mislukte auditie bij de Lion King (leuk verhaal, dat ik nu voor de derde keer hoorde).

Meezingen met de nummers

Er wordt mooi gezongen deze avond, maar we waren daar natuurlijk voor het meezingen. Opvallend was de liedkeuze. Natuurlijk zong Stanley Mister Bojangels, maar minder voor de handliggend waren de hele stukken uit Hij gelooft in mij (Hazes) en Mamma Mia! (ABBA) die werden gezongen. Veel dus uit jukeboxmusicals en toch wat minder nummers uit echte klassieke musicals.

Daarnaast kwam er een musicalkoor zingen. Zij zongen een lange medley uit Les Miserables. Wat mij betreft één van de mooiste musicals die er is, maar de medley had wel wat vlotter gekund. Misschien meer nummers van verschillende musicals, waarbij het publiek ook mag meezingen?

Een aanrader?

Het is heerlijk om eens mee te zingen met al die bekende nummers. Het valt mee helaas wel op dat bij sing-a-longs vaak wordt gekozen voor veel nummers die komen uit jukeboxmusicals, gewone popnummers die al bestonden voor de musical bestond. Hierdoor misten er ook nu een hele hoop musicalklassiekers waarbij ik graag had meegezongen. Dit was een eenmalige musical-sing-a-long, maar dit is zeker voor herhaling vatbaar. Elk theaterseizoen zou er wel ergens een paar keer een musical-sing-a-long mogen zijn, want lekker meezingen is voor elke musicalliefhebber een aanrader!